انحراف تیغه بینی

انحراف تیغه بینی سبب می شود تیغه جداکننده بینی دچار خمیدگی و یا شکستگی شود .

تیغه بینی از یک غضروف چهار گوش تشکیل شده است و از سمت عقب و کف به استخوان های دیگر متصل می گردد .

در صورت تشدید انحراف تیغه بینی مشکلاتی برای بیمار ایجاد می گردد.از جمله این مشکلات می توان گفت که ممکن است یک یا هر دو استخوان بینی دچار گرفتگی شوند . در نتیجه این امر سبب می شود  روند تنفس بیمار را مختل کند وسبب بروز مشکلات تنفسی برای بیمار گردد .

نشانه های انحراف تیغه بینی

اگر بخواهیم علائم و نشانه های انحراف تیغه بینی را بگوییم می توانیم به ، مهمترین علائم آن یعنی گرفتگی سوراخ های بینی اشاره کنیم ،همین امر سبب می شوند روند تنفس فرد با مشکل روبه رو شود .

گرفتگی بینی بیشتر با ،گرفتگی یک سوراخ بینی ایجاد می گردد .

انحراف-تیغه-بینی

جراحی انحراف تیغه  بینی به منظور برطرف کردن موانع موجود در مسیر تنفس می باشد و تغییری در شکل یا کجی خود بینی نمی دهد.

خروپف کردن ،خون دماغ شدن ،خشکی دهان ،احساس گرفتگی در مجرای بینی ،نفس کشیدن همراه با صدا، عفمنت پی در پی سینوس ها ،درد در نواحی سر و صورت و همچنین ایجاد ترشح در پشت حلق  نیز از علائم انحراف تیغه بینی می باشد .

روش تشخیص انحراف تیغه بینی

تشخیص انحراف تیغه بینی باید توسط پزشک صورت گیرد .گاهی پزشک برای اطمینان بیشتر از از سی تی اسکن و یا آندوسکوپی استفاده می کند . این روش ها ،برای تشخیص انحراف تیغه بینی بسیار دقیق و مطمئن هستند و به صورت سرپایی با کمک جراح بینی انجام می شود .

برای درمان جراحی انحراف تیغه بینی جراح بینی برش هایی در قسمت های انحراف دار ایجاد می کند و سپس استخوان و غضروف تیغه بینی را اصلاح می کنند . دکتر عبدل زاده جراح بینی خوب در تهران برای درمان جراحی انحراف تیغه بینی، جراحی سینوس ها ر ا همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام می دهد .

با تشکر مدیریت سایت دکترعبدل زاده فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

سیزده + سه =