جراحی بینی استخوانی | دکتر عبدل زاده

اگر شما جزو کسانی هستید که تصمیم به جراحی بینی دارید ، حتما در مورد تفاوت های موجود در فرم و شکل بینی های مختلف شنیده و بینی خود را بارها و بارها در آینه بررسی کرده اید تا بدانید بینی تان جزو کدام یک از دسته بندی های انواع بینی ست. اگر بینی شما استخوانی و قوز دار است ، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله از دکتر مجید عبدل زاده  بهترین جراح بینی تهران با ما همراه شوید تا در مورد جزییات خصوصیات بینی استخوانی و هزینه جراحی بینی استخوانی و مواردی از این دست ، بیشتر بدانید.

 

جراحی بینی استخوانی + دکتر عبدل زاده

 

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی :

در فرم و شکل های مختلف بینی ، تفاوت ها و شباهت هایی وجود دارد که می تواند آن ها را از هم دیگر متمایز نماید. پوست بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی ، نازک تر است و چربی و منافذ باز زیادی ندارد. از سویی دیگر بینی های گوشتی دارای نوک بینی پهن تر هستند اما بینی با فرم استخوانی ، نوک بینی جمع تر به نظر می رسد و به دلیل ماهیت و ساختار بینی ، جزییات و وجود قوز به خوبی مشهود است. غضروف ها در بینی گوشتی ضعیف اما در بینی استخوانی قوی تر اند. جراحی بینی استخوانی به دلیل خصوصیات خوبی که دارد آسان تر انجام می شود. 

علل قوز بینی استخوانی :

عوامل وراثتی و عوامل محیطی می توانند منجر به برآمدگی و قوز روی پل بینی شوند. در عامل وراثت و ژنتیک ، به صورت مادرزادی قوز روی بینی فرد وجود دارد و با رسیدن او به دوران بلوغ و رشد استخوان ها کاملا مشهود می شود. از سویی دیگر ، بر اثر ضربه حین ورزش و یا حوادثی نظیر تصادفات شکستگی بینی اتفاق می افتد و در صورتی که به درستی بینی جوش نخورد ، منجر به قوز و برآمدگی و انحراف خواهد شد. این گونه حوادث می توانند برای فرد مشکلات تنفسی نیز به دنبال داشته باشند. در مواردی نیز اگر هیچ یک از استخوان ها در اثر برخی آسیب ها شکسته نشده باشند ، غضروف و تیغه بینی از استخوان جدا می شوند و به حالت خمیده در می آیند. این آسیب می تواند به قوز و برآمدگی بینی بیانجامد.

قوز بینی در ناحیه تیغه بینی وجود دارد و در نمای نیم رخ فرد کاملا نمایان است و حالت نازیبایی دارد. برای برخی از بیماران ، هدف اصلی از جراحی بینی استخوانی ، برداشته شدن این قوز و برآمدگی ست تا تیغه بینی در نمای نیم رخ صاف و بدون انحنا شود.

میزان ضخامت پوست بینی در نتیجه عمل :

همانطور که گفته شد بینی های استخوانی به نسبت بینی های گوشتی ، پوست نازک تری دارند و همین امر به تورم کمتر پس از جراحی بینی استخوانی و بر جای نماندن اسکار و زخم ها تاثیر خواهد گذاشت. با این حال ، نازک بودن زیاد از پوست بینی می تواند حین عمل مشکل ساز نیز باشد. پوست نازک نمی تواند پوشش کاملی برای بینی باشد ، بنابراین برای بینی هایی با پوست های نازک تر از حد طبیعی و نرمال ، تبحر و مهارت بالای پزشک نیاز است.

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

در اغلب مواقع ، هدف اصلی برداشته شدن قوز در ناحیه تیغه بینی است تا بینی صاف تر به نظر برسد. علت به وجود امدن این قوز در جراحی اهمیت دارد چرا که می توان قوز بینی را با شدت خفیف را با روش های غیر جراحی نیز برطرف و ترمیم نمود. در بعضی از متقاضیان ، استخوان بینی کوتاه است و قوز بینی بزرگ. برای اینگونه ساختارها ، شیوه جراحی متفاوت می شود و احتمال اینکه نیاز به شکستن استخوان بینی برای اصلاح ایرادات وجود داشته باشد ، بالا می رود. در این صورت عوارض ناخواسته مانند تورم ، التهاب و کبودی ها شدت بیشتری خواهد داشت و برطرف شدن آن ها نیز ممکن است بیشتر زمان ببرد.

روش های جراحی زیبایی بینی استخوانی در تهران

جراحی بینی استخوانی با دو روش و تکنیک باز و بسته انجام می شود که با توجه به تشخیص پزشک پس از معاینه دقیق یکی از این دو شیوه متناسب با فرم بینی و خواسته فرد جهت انجام رینوپلاستی انتخاب خواهد شد.

جراحی بینی با تکنیک باز :

همانطور که از عنوان پیداست ، در این روش دو برش ایجاد می شود ، یکی از این برش ها در ناحیه ستون وسطی بینی زده می شود و برش دیگر در پره های طرفین بینی. سپس پوست بینی به بالا کشیده می شود و جراح بینی به سهولت می تواند به انجام تغییرات و اصلاحات در ساختار استخوان و غضروف بینی بپردازد.

جراحی بینی با تکنیک بسته :

در این تکنیک ، برشی بر روی ساختار ظاهری بینی داده نمی شود و تمام برش ها و بخیه ها درون بینی ست. فقط در صورتی که نیاز به کوچک نمودن سوراخ های بینی باشد ، برش ظریفی در کنار پره های بینی زده می شود.

مزایا و معایب روش های باز و بسته :

از معایب جراحی بینی استخوانی به روش باز در تهران یا سایر شهر های ایران به تورم و کبودی بیشتر به دلیل وجود برش ها می توان اشاره نمود. دوره نقاهت در این روش بیشتر است و برطرف شدن کبودی و التهاب و تورم نیز نیاز به گذشت زمان طولانی تری خواهد داشت. مزیت این روش در این است که به دلیل مشاهده دقیق و واضح کل بافت و ساختمان بینی ، پزشک دسترسی بیشتری برای اعمال تغییرات دارد.

روش بسته ، یکی از تکنیک های کلاسیک و قدیمی عمل بینی به حساب می آید. مزیت این روش در این است که بیمار ورم کمتری را پس از عمل تجربه می کند و ریکاوری وی سریع تر انجام خواهد شد ، اما به دلیل محدود بودن فضا و دید کم به ساختار بینی به علت عدم وجود برش ، نتیجه رینوپلاستی ضعیف تر می شود.

توضیحات دکتر عبدل زاده در خصوص عمل بینی استخوانی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی :

در این نوع از عمل زیبایی بینی نیاز است فرد نکاتی را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تر پیش از عمل رعایت نماید.

  • در وهله اول با تحقیق و بررسی ، سپس با مراجعه فرد به مطب بهترین جراح بینی تهران ، از مراجعین در مورد میزان رضایتشان می تواند سوال بپرسد و نمونه های عمل استخوانی که توسط آن پزشک انجام شده را از نزدیک ببیند.
  • در جلسه مشاوره و معاینه ساختار بینی و انتظارات فرد به طور کامل سنجیده و بررسی خواهد شد. در این جلسه صریحا در مورد خواسته و انتظارات خود صحبت کنید و با پزشک در خصوص اینکه آیا فرم بینی درخواستی شما با بینی پیش از عمل قابل انجام هست یا خیر ، مشورت نمایید.
  • لازم است از مصرف برخی دارو ها پیش از جراحی بینی استخوانی اجتناب نمایید. برای مثال آسپرین ها می توانند مشکلاتی را در حین جراحی برای فرد به وجود آورند. این گونه دارو ها رقیق کننده خون به شمار می آیند پس با توجه به دستور بهترین دکتر جراحی بینی استخوانی در تهران ، مصرف داروهایتان را از حدود دو هفته قبل محدود یا قطع نمایید.
  • علاوه بر داروهای شیمیایی ، پزشک را داروهای گیاهی مصرفی خود نیز مطلع کنید.
  • استفاده از دخانیات و نوشیدن الکل می تواند روند جراحی را با مشکلاتی مواجه نمایند. همچنین می توانند روند بهبودی و نقاهت پس از عمل را نیز به تاخیر بیاندازند. توصیه می شود یک ماه پیش از عمل و یک ماه پس از جراحی های زیبایی از استعمال سیگار و قلیان و همچنین مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری نمایید تا خللی در نتیجه و نقاهت شما ایجاد نشود.
  • در روز جراحی بینی استخوانی در تهران ، همراه داشتن یک همراه ضروری است. بنابراین از یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان بخواهید با شما تا اتمام عمل و برگشت به منزل همراهی کند.
  • در حدود یک ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی استخوانی در بیمارستان یا کلینیک انتخاب شده برای جراحی حضور داشته باشید. همراه داشتن مدارک پزشکی و سی تی اسکن و دیگر موارد ضروری ست.

مراحل انجام جراحی بینی استخوانی در تهران 

مرحله اول: بیهوشی

اغلب جراحی های بینی با روش بیهوشی عمومی انجام می شوند. انجام عمل با بی حسی موضعی فقط در مواقع خاص صورت می گیرد و نادر است.

مرحله دوم : برش زدن

برش هایی در ناحیه کلوملا و پره های بینی ایجاد می شود و پس از بالا بردن پوست جدا شده ، به ایجاد اصلاحات در غضروف و استخوان بینی پرداخته می شود. در این مرحله ، در صورت وجود قوز ، استخوان تراشیده می شود تا صاف و بدون هر گونه برآمدگی شود. چنانچه جراحی شکستگی بینی نیز برای فرد نیاز باشد ، در این مرحله اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

مرحله چهارم : نوک بینی

اگر بینی استخوانی دارای نوک افتاده و رو به پایین باشد ، در این فاز غضروف اضافی برداشته می شود و این افتادگی نوک را از بین خواهند برد.

مرحله پنجم: بخیه

پس از انجام تمام تغییرات و رفع عیوب در جراحی بینی استخوانی ، جراح بینی پوست را مجدد روی بینی فرد قرار می دهد و برش های ایجاد شده ناحیه کلوملا و پره های بینی را بخیه می زند.

عوارض بعد از جراحی :

جراحی زیبایی بینی جزو کم خطرترین و معمول ترین اعمال جراحی ست با این وجود به همراه بودن عوارض ناخواسته بعد از هر جراحی زیبایی امری طبیعی ست و نمی توان از بروز آن ها جلوگیری نمود اما با رعایت نکاتی می توان از شدت بروز آن ها کم نمود. این عوارض می توانند شامل : خونریزی ، عفونت و غیره باشند. برخی عوارض کوتاه مدت در جراحی بینی استخوانی که می توانند رخ بدهند در زیر آورده شده اند:

درد بعد از عمل :

حین انجام جراحی استخوان ها و غضروف بینی تراش می خورند تا ایرادات و نواقص رفع شوند. به همین دلیل پس از بین رفتن بی حسی در بینی ، دردی گذرا در ناحیه تحت عمل به وجود خواهد آمد که با مصرف مسکن ها از بین می رود.

تورم و التهاب :

از رایج ترین عارضه های پس از جراحی بینی استخوانی ، وجود تورم در اطراف بینی و زیر چشم هاست. در روزهای اول ، این تورم بیشتر است و رفته رفته از میزان آن کاسته خواهد شد.

کبود شدن زیر چشم و بینی :

میزان کبودی به نوع پوست بیمار و نحوه عمل جراحی بینی بستگی دارد. کبودی زیر چشم ها تا ده روز می تواند ادامه داشته باشد و روز به روز از شدت آن کم می شود.

فیلم عمل بینی استخوانی و رضایت زیباجو

 

 

سن مناسب :

محدوده سنی برای انجام جراحی بینی استخوانی مشابه با سن سایر عمل های زیبایی بینی است. ضروری ست فرد دوران بلوغ را به طور کامل پشت سر گذاشته و رشد استخوان ها کامل شده باشد. در صورتی که پیش از سن بلوغ جراحی بینی انجام شود با رشد فرد احتمال ایجاد مشکلات برای او وجود خواهد داشت. این مشکلات در بینی استخوانی می تواند با تغییر شکل بینی و بزرگ شدن قوز و برآمدگی بینی پس از عمل خود را نشان دهد. با این توضیحات ، سن مناسب برای دختران پس از پایان پانزده سالگی و برای پسران پس از هجده سالگی خواهد بود. با این وجود نظر پزشک منتخب شما در خصوص سن جراحی ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

یکی از پر تکرار ترین و مهم ترین سوالاتی که تقریبا تمامی کسانی که قصد دارند بینی خود را عمل کنند این است که بهترین مدل برای بینی من چیست ؟ اگر بینی شما در دسته بینی های استخوانی و غضروفی قرار گیرد ، این سوال کمی جزئی تر شده و از پزشک خود می پرسید که بهترین مدل عمل بینی استخوانی چیست؟ برای پاسخ دهی به این سوال باید بسیاری از نکات را لحاظ کنید تا بتوانید به پاسخی درست و اصولی برسید.

اول اینکه بهترین مدل این نیست که تمامی افرادی که قصد انجام رینوپلاستی را دارند به سمت آن بروند. برای مثال می توانیم به بازه زمانی اشاره کنیم که فرم فانتزی در میان عموم باب شده بود و هر شخصی را که می دیدیم بینی سر بالا و فانتزی داشت حتی با وجود اینکه این نوع فرم به چهره او نمی آمد. از این حرف ها که بگذریم به بحث اصلی خود می رسیم. بهترین مدل باید بر اساس شرایط فردی و از همه مهم تر آناتومی صورت شما تعیین گردد. در واقع با توجه به شکل های مختلف صورت که گاهی افراد صورت های کشیده ای دارند و گاهی صورت آن ها گرد و چاق است ، بهترین مدل عمل بینی استخوانی مشخص گردد. در مواردی نیز با توجه به شکل و آناتومی بینی نمی توانید نوعی از بینی را توقع داشته باشید. زیرا که شکل کلی بینی این امکان را فراهم نمی کند که پزشک نتیجه مورد انتظار شما را فراهم آورده است. از همین رو باید این مضووع را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی باید بگویم که بهترین مدل بینی باید در جلسات مشاوره ای که با جراح بینی خود دارید مشخص کنید. بینی استخوانی به دلیل ساختمان محکمی که دارد مناسب برای انجام هر نوع مدل می باشد  ، اما اینکه کدام یک از آن ها برای شما مناسب است پزشک به شما می گوید.

هزینه عمل جراحی بینی استخوانی در تهران 

در خصوص عمل جراحی زیبایی ، بسته به نوع بینی و میزان تغییراتی که لازم است از جانب بهترین جراح بینی تهران اعمال شود تا به نتیجه مطلوب برسد ، هزینه ها برای هر فرد متفاوت خواهد شد. علاوه بر این منطقه جغرافیایی ، تبحر و تجربه پزشک ، هزینه های مرتبط با بیمارستان و کلینیک ، آزمایشات و تصویر برداری پیش از جراحی و غیره نیز از عوامل تعیین کننده در میزان هزینه هستند که پس از معاینه دقیق بینی توسط پزشک به متقاضی رینوپلاستی بینی اعلام خواهند شد.

دکتر مجید عبدل زاده

فوق تخصصی جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه پاریس 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها