هزینه جراحی بینی

زمانی که در اینترنت عبارت هزینه جراحی بینی را جستجو می کنید یا در صفحات مجازی از پزشک خود قیمت عمل بینی در شهر تهران یا دیگر شهر های ایران را می پرسید ، به این معنی است که با وجود اینکه دلتان می خواهد عمل زیبایی رینوپلاستی را انجام دهید اما هنوز در تصمیم گیری خود مردد هستید و ممکن است هر لحظه از انجام آن صرفه نظر کنید. دانستن هزینه نهایی عمل زیبایی بینی در تهران یا دیگر استان ها حق طبیعی هر فردی است چرا که باید پیش از انجام پروسه تمامی هزینه ها را برآورد کرده و هزینه نهایی را برای پرداخت تامین نماید. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که جراحی بینی پروسه ای است که بر روی هر فرد به شکل متفاوتی و بر اساس ویژگی های چهره او انجام می شود ، از همین رو طبیعی است که هزینه عمل جراحی بینی در هر شخص و در هر استانی متفاوت باشد. اگر تمایل دارید در خصوص عوامل تاثیر گذار بر هزینه و همچنین هزینه عمل بینی در سال جدید اطلاعات کامل و جدیدی را به دست آورید ، این مقاله از سایت دکتر مجید عبدل زاده بهترین جراح بینی تهران را از دست ندهید.

 

هزینه جراحی بینی در تهران - دکتر عبدل زاده

 

هیچ وقت فکر نکن پول بیشتر بدی نتیجه بهتر میگیری !!!

استفاده از ضرب المثل فوق در هر زمینه ای که بحث قیمت مطرح است ، حرف اول را می زند. چرا که برخی از افراد تصور می کنند در هر زمینه ای که پول بیشتری دهند ، بهترین نتیجه را به دست می آورند. اما تا چه حد این حرف درست است و باید به هزینه جراحی بینی در تهران یا دیگر شهر های ایران توجه کرد؟

این نظریه با مشاهده کردن افرادی که بعد از صرف هزینه های گزاف به نتیجه ای معکوس دست یافته اند ، نقض می گردد.

متاسفانه اشخاصی وجود دارند که برای جراحی زیبایی بینی خود هزینه های بسیار زیادی را صرف کرده اند اما نه تنها به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند بلکه طعم تلخ عوارض عمل بینی را نیز چشیده اند. از همین رو نیاز است تا آگاهانه و هوشمندانه عمل کرد و در زمان انتخاب بهترین دکتر بینی تهران یا شهر محل زندگی خود دقت کرد تا هزینه ای که صرف کرده اید از بین نرود.

البته باید دقت کنید که این موضوع نباید شما را به اشتباه بیاندازد !!! چرا که گروهی از اشخاص نیز وجود دارد که برای انجام رینوپلاستی خود تنها به هزینه ها توجه می کنند و سعی دارند این پروسه مهم را با کمترین هزینه ی ممکن انجام دهند. اما به نظر شما آیا باز هم تضمینی وجود دارد که پزشکی که کمترین هزینه را از مراجعه کننده خود دریافت می کند بهترین نتیجه را ارائه دهد؟

توصیه ما به شما دوستان و همراهان گرامی این است که ، پیش از توجه کردن به هزینه جراحی بینی ابتدا به مهارت ها ، تجربه و سابقه کاری جراح بینی خود دقت کنید و سعی کنید با کسب مشورت های درست و اصولی و همچنین بررسی رضایت بیماران ، بهترین جراح بینی تهران یا شهر محل زندگی خود را انتخاب کنید. چرا که این مهارت و تجربه پزشک است که در نتایج حاصل از جراحی تاثیر مستقیم می گذارد نه هزینه های آن.

نوع بینی نیز در هزینه رینوپلاستی تاثیر می گذارد!!!

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم ، نوع بینی شما یکی از مهم ترین پارامتر های تاثیر گذار در برآورد کردن هزینه جراحی بینی می باشد. برای درک بهتر این موضوع باید به توضیحات زیر دقت کنید.

شخصی را در ذهن خود در نظر بگیرید که بینی او دارای مشخصات بینی استخوانی باشد. یعنی پوست بینی او نازک بوده ، بانک غضروفی کافی داشته و اسکلت آن از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. این نوع بینی ها همانطور که در مقاله جراحی بینی استخوانی نیز گفته شد ، عمل جراحی ساده تری را پشت سر می گذارند و انجام تغییرات بر روی آن ها به زمان و تلاش کمتری نیاز دارد. اما در مقابل او شخصی را در نظر داشته باشید که بینی او دارای ویژگی های از قبیل پوست ضخیم ، بانک غضروفی کم و اسکلت استخوانی ضعیف باشد. برای اصلاح این نوع بینی ها پزشک نیاز به تجربه و مهارت بالایی در تشخیص نوع تکنیک و زمان انجام پیوند غضروف دارد. پیچیدگی های که بینی های گوشتی دارند و مهارت بالایی که باید پزشک برای انجام عمل جراحی داشته باشد باعث می شود تا هزینه جراحی بینی گوشتی نسبت به عمل بینی های غضروفی بیشتر باشد. پس در نتیجه نوع بینی شما نیز باید پیش از عمل و تعیین هزینه نهایی عمل رینوپلاستی بررسی شود.

آیا تکنیک مورد استفاده جراح بینی در قیمت عمل بینی تاثیر می گذارد؟

همانطور که می دانید ، عمل بینی به دو روش باز و بسته انجام می پذرید ، از آنجایی که تکنیک بسته باعث محدود شدن دسترسی پزشک به ساختمان بینی می شود و همچنین نیاز به تجربه و مهارت به خصوصی دارد ، چرا که ممکن است با انجام رینوپلاستی به روش بسته مشکلاتی مانند نامتقارن بودن سوراخ های بینی ، کوچک شدن بیش از اندازه بینی و عدم رفع کامل ایرادات بینی به وجود آید ، هزینه بیشتری را به خود اختصاص می دهد. انتخاب اینکه کدام یک از روش های نام برده شده برای عمل زیبایی شما مورد استفاده قرار می گیرد به نظر و تشخیص جراح بستگی دارد.

هزینه های بعد از عمل بینی شامل چه مواردی می شود؟

بعد از انجام عمل جراحی معمولا دیگر هزینه ای برای پرداخت به پزشک یا بیمارستان ندارید ، مگر اینکه هزینه معاینه بعد از درمان توسط پزشک و در ویزیت های مختلف یا برای برداشتن و تعویض چسب بینی از بیمار دریافت گردد. در غیر این صورت می توان هزینه دارو ها و پماد های تجویز شده توسط پزشک را به عنوان بخشی از هزینه جراحی بینی که بعد از درمان باید پرداخت شوند در نظر گرفت.

هزینه عمل با مدل عروسکی در سال 1402 چقدر است؟

تقریبا بسیاری از خانم ها و آقایان تمایل دارند تا بینی خود را به فرم فانتزی یا همان عروسکی عمل کنند. اما این سوال برای آن ها به وجود می آید که آیا قیمت عمل بینی فانتزی نسبت به سایر مدل ها بیشتر است یا خیر و دلیل آن چیست؟ منظور از بینی های فانتزی مدلی است که در آن علاوه بر اینکه در حفظ تناسب ، اندازه و شکل بینی با سایر اجزای صورت تلاش می شود ، نوک بینی نسبت به حالت طبیعی و نرمال آن کمی بالاتر رود و قوس پشت بینی نیز کمی بیشتر از حالت عادی باشد. اما هزینه این فرایند نیز به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع هر چه پیچیدگی و مدت زمان جراحی زیبایی بینی بیشتر باشد به طور قطع هزینه دریافتی برای آن نیز افزایش پیدا می کند. از سویی دیگر میزان هزینه دستمزد پزشک نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر روی هزینه جراحی زیبایی بینی فانتزی می باشد. در نهایت باید بگویم برای اطلاع دقیق از هزینه ها به خصوص هزینه انجام عمل دماغ به فرم فانتزی باید به صورت حضوری به بهترین جراح بینی تهران مراجعه کنید تا پس از انجام معاینات لازم هزینه نهایی به شما اطلاع داده شود و شما با آگاهی کامل برای انجام این پروسه اقدام کنید.

هزینه ریویژن رینوپلاستی در تهران

با توجه به حساسیت عمل ترمیمی بینی ، هزینه این پروسه کمی بالا تر از عمل اولیه بینی خواهد بود. علت این امر نیز این است که عمل ریویژن جراح را با محدودیت های بزرگی برای اعمال تغییرات مجدد رو به رو می سازد. زیرا بینی فرد در جراحی اولیه دستخوش تغییرات زیادی می شود. حال این فرد بنا به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به انجام جراحی ترمیم داشته باشد. محدودیت های که باعث می شوند تا هزینه جراحی بینی ترمیمی در تهران یا دیگر شهر های ایران افزایش پیدا کند عبارت اند از:

  • ضعیف شدن اسکلت بینی ناشی از تغییرات اعمال شده در عمل اولیه بینی
  • کمبود غضروف مورد نیاز بینی برای اعمال اصلاحات مورد نیاز
  • محدودیت جراح برای دستکاری کردن بافت بینی و تغییر فرم بینی
  • آسیب پذیری بالای بینی در عمل ثانویه به دلیل حساس شدن

به یاد داشته باشید تعرفه ی هر جراح برای عمل ریویژن متفاوت می باشد. پس اگر قصد عمل ثانویه بینی را در شهر تهران دارید ، نیاز است تا به مطب بهترین متخصص گوش و حلق و بینی انتخابی خود مراجعه کنید تا وضعیت شما مورد ارزیابی قرار گیرد. پزشک متخصص با انجام معاینات مورد نیاز و تهیه گراف های تشخیصی ، هزینه نهایی عمل ثانویه بینی را تعیین کرده و طی جلسات مشاوره به اطلاع شما عزیزان می رساند.

به طور کلی برای اینکه از هزینه جراحی بینی آگاه شوید نیاز است تا به صورت حضوری به پزشک انتخابی خود مراجعه کنید و تحت معاینه و بررسی قرار بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که هزینه نباید هیچ گاه به عنوان مهم ترین فاکتور در انتخاب پزشک قلمداد شود. بهتر است با در نظر گرفتن خصوصیات بهترین جراح بینی ، پزشکی مجرب را در تهران یا شهر محل زندگی خود برای عمل جراحی خود انتخاب کنید و سپس از او در خصوص قیمت نهایی سوال بپرسید.

هزینه رینوپلاستی استخوانی در تهران

بینی های استخوانی معمولا از پوستی نازک برخوردار می باشند و غضروف هایشان محکم تر است. اکثر متقاضیان جراحی بینی استخوانی با هدف برطرف کردن قوز و برآمدگی بینی به پزشک خود مراجعه می کنند. یقینا هزینه جراحی بینی در تهران برای این نوع بینی که قوز و برآمدگی کمی دارد با بینی که نوک آن گوشتی است و برآمدگی بزرگ تری دارند ، متفاوت تر می باشد. چرا که اعمال تغییرات بر روی بینی های استخوانی ساده تر بوده و نیاز به گرافت گذاری یا پیوند غضروف نیست که همین مسئله باعث کاهش هزینه های جراحی می شود. 

هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران

بینی های گوشتی همانطور که می دانید از پوستی ضخیم و چرب برخوردار هستند و غضروف آن ها ضعیف تر و اسکلت استخوانی آن کمتر می باشد. این خصوصیات باعث می شود تا فرایند اعمال تغییرات سخت تر ، پیچیده تر و تا حدودی محدود شود. روند تغییر و فرم دهی در بینی های گوشتی بسیار مشکل تر بوده ، به همین خاطر جراحی این نوع بینی بالا تر خواهد بود. لازم به ذکر است از آنجایی که بیشتر این نوع بینی ها در زمان انجام جراحی نیاز به پیوند غضروف برای افزایش استحکام بینی دارند ، هزینه آن بیشتر از استخوانی می باشد. 

بیمه هزینه عمل بینی را متقبل می شود؟ 

ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که آیا شرکت های بیمه ای همچون تامین اجتماعی ، سلامت و غیره هزینه جراحی بینی را پرداخت می کنند ؟ در این خصوص باید بگویم شرکت های بیمه به ندرت هزینه عمل های زیبایی را پرداخت می کنند ، آن هم تنها در شرایطی که این فرایند تنها جنبه درمانی داشته و فرد به دلیل برطرف کردن مشکلات تنفسی ، خونریزی ، شکستگی و غیره اقدام به انجام آن کند که ثابت کردن چنین شرایطی بسیار سخت می باشد. اگر می خواهید با هدف افزایش زیبایی چهره خود اقدام به انجام این پروسه کنید باید بدانید که شرکت های بیمه به هیچ وجه هزینه عمل زیبایی بینی را  متقبل نمی شوند و شما باید کل هزینه را خود پرداخت کنید.

دکتر مجید عبدل زاده

فوق تخصصی جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه پاریس 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها