جراحی بینی فانتزی یا عروسکی | دکتر عبدل زاده

بسیاری از عیب و ایرادات بینی امروزه توسط یک پروسه به نام جراحی بینی رفع می شوند. این عمل تنها برای از بین بردن این مشکلات نیست و تقریبا تمامی افراد از جمله مرد و زن قادرند شکل بینی خود را به هر صورتی که دوست دارند در بیاورند. انواع مختلفی برای عمل بینی یا رینوپلاستی وجود دارد که بیماران می توانند با راهنمایی پزشک خود ، آن مدلی که برایشان مناسب است و بین اجزای صورتشان تعادل ایجاد می کند را انتخاب کنند. یکی از این مدل ها ، جراحی بینی فانتزی می باشد که در این مقاله از دکتر عبدل زاده به توضیح آن پرداخته ایم. برای دریافت اطلاعات بیشتر از جراحی های زیبایی بینی ، تا انتهای مقاله با دکتر مجید عبدل زاده بهترین جراح بینی تهران همراه باشید.

 

جراحی بینی فانتزی + دکتر عبدل زاده

 

جراحی بینی فانتزی چیست؟

این پروسه طرفداران بیشتری در میان بانوان عزیز دارد ، چون در پایان کار بینی عروسکی و کوچک خواهد شد. در کل چون خانم ها صورت ظریف تری دارند و صورت آقایان استخوانی تر است ، یک بینی فانتزی بهتر در چهره خانم ها می نشیند. اما محدودیتی در این کار وجود ندارد و هر کسی می تواند از آن بهره بگیرد.

از تفاوت های بارز یک دماغ عروسکی با طبیعی ، زاویه بین لب بالا و بینی می باشد. به صورت معمول این زاویه باید چیزی در حدود 90 تا 95 درجه باشد. اما کسانی که به سراغ جراحی بینی فانتزی در تهران می روند ، می خواهند این زاویه به 110 تا 130 درجه برسد. همچنین در این رویکرد ، بینی به شکل قابل توجهی کوچک خواهد شد و از رو به رو باریک به نظر می رسد ؛ جراح عمل بینی فانتزی نیز سعی می کند قوس زیبایی به این عضو بدهد.

توجه داشته باشید که نوعی رینوپلاستی به نام عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی وجود دارد که در آن برخی از ویژگی های بینی طبیعی و برخی از ویژگی های مدل عروسکی در این عضو حفظ می شود. برای مثال ممکن است نوک بینی کمی بالا رود اما از لحاظ ابعاد ، با بقیه اعضای صورت تناسب داشته باشد.

نکته : عنوان جراحی بینی نیمه فانتزی جنبه علمی ندارد و این اصطلاح بیشتر در میان مردم رواج یافته است.

آیا من می توانم به سراغ جراحی بینی فانتزی بروم؟

نکته ای که هر شخصی باید به آن توجه ویژه داشته باشد ، نوع بینی وی است. در کل بینی ها را می توان به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم کرد. بینی های گوشتی پوست ضخیم و چرب دارند و منافذ آن ها باز می باشد. همچنین این دسته نسبت به استخوانی ، پهن تر می باشند. در مقابل ، بینی های استخوانی پوست نازکی داشته و معمولا در قسمت تیغه ، قوز دارند.

حالا که با این دو مدل آشنا شدید ، باید بگوییم افراد با بینی گوشتی بهتر است به سراغ رینوپلاستی طبیعی بروند و بقیه ، می توانند از جراحی بینی فانتزی در تهران بهره بگیرند. باید این نکته را در گوشه ذهن خود داشته باشید که عمل بینی فانتزی برای تمامی افراد مناسب نیست ، چون محدودیت هایی را در زمینه زیبایی و عملکردی ایجاد می نماید.

موارد دیگری که باید در نظر گرفت ، توصیه های کلی می باشند. برای مثال به منظور اینکه مراجعه کننده زیر تیغ جراحی رود باید چه از لحاظ روانی و چه فیزیکی ، در سلامت کامل باشد تا در انتها با هیچ مشکلی مواجه نشود. زیباجویانی که به بیماری های مزمن مثل دیابت ، هموفیلی و غیره مبتلا هستند بهتر است فکر جراحی بینی فانتزی در تهران را از سر خود بیرون کنند. توجه داشته باشید که فرد نباید به مواد مخدر و دخانیات اعتیاد داشته باشد.

نمونه از جراحی های زیبایی بینی توسط دکتر عبدل زاده 

 

نکات منفی جراحی بینی فانتزی

این موضوع حقیقت دارد که این پروسه چهره ای زیبا برای شخص به ارمغان می آورد و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد ، اما همانطور که می دانید عمل های تهاجمی و کم تهاجمی بهرحال خطراتی را به دنبال دارند و به منظور کاهش استرس و رفع آن ها ، باید اطلاعات کامل و جامعی را به دست آورد. با ماه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

احتمال اینکه جای زخم ها و اسکار باقی بماند ، در جراحی بینی فانتزی در تهران بالاتر است. بنابراین قبل از هر اقدامی باید خوب فکر کنید و تمامی جوانب و خطرات را در نظر بگیرید. انتظارات خود را بر اساس واقعیت بنا کنید و برای انتخاب بهترین جراح عمل بینی فانتزی تهران ، حداکثر دقت را به خرج دهید.

قبل تر اشاره کوچکی به مورد بعدی داشته ایم. یک دماغ عروسکی ، مناسب صورت های کوچک است. در غیر این صورت امکان دارد نتیجه کار تناسب و تعادل صورت را بهم بزند و نتیجه ای عکس در زیبایی فرد داشته باشد. در مواردی که بینی فرد خیلی اندازه بزرگی ندارد و همچنان مایل به جراحی بینی فانتزی در تهران می باشد ، می توان تنها با اصلاح و حجم بخشیدن به قسمت های دیگر مثل چانه ، در ظاهر بینی را کوچک تر نمود.

یکی دیگر از عیوبی که احتمال دارد رخ دهد ، مختل شدن سیستم تنفسی می باشد. زمانی که این امر به راحتی انجام نشود ، زیبا بودن صورت هیچ لذتی را برای بیمار به ارمغان نمی آورد. بنابراین زمانی که پزشک از تجربه و تبحر کافی برخوردار نباشد و اندازه پره ها را بیش از اندازه کوچک کند ، راه هوایی بسته می شود و متعاقبا ممکن است شخص دچار تنگی نفس و سرفه شود.

در نظر داشته باشید ترمیم و اصلاح مشکلات به وجود آمده در یک بینی طبیعی با سهولت بیشتری صورت می پذیرد و در جراحی بینی فانتزی در تهران تقریبا امکان پذیر نمی باشد. اغلب جراحان تمامی این موضوعات را پیش از عمل بینی فانتزی برای شما توضیح خواهند داد تا با عواقب جبران ناپذیری رو به رو نشوید.

پیش از عمل بینی فانتزی در تهران چه کار کنیم؟

 اولین و مهم ترین کاری که باید صورت پذیرد ، مشورت با پزشک است. به این منظور یک جلسه خصوصی برای هر نفر برگذار می شود. تمامی سوالات خود را روی یک برگه کاغذ بنویسید تا موردی از یادتان نرود. سپس تمامی نگرانی های خود را با ایشان در میان بگذارید. دکتر نیز برای ارزیابی شرایط ، بینی شما را تحت معاینه قرار می دهد. گاهی اوقات اگر مشکل عملکردی نیز وجود داشته باشد ، از تجهیزاتی مثل اندوسکوپ و یا سی تی اسکن نیز بهره گرفته می شود. در اغلب موارد جهت مقایسه نتیجه و پیش بینی آن ، از صورت زیباجو عکس برداری می شود. در صورتی که آزمایش برایتان تجویز شد ، پاسخ آن را حتما روز جراحی بینی فانتزی در تهران همراه خود داشته باشید.

نیاز است تا برای دست یابی به بهترین و دلپسندترین نتیجه ، از حدود یک ماه قبل به هیچ عنوان سمت سیگار و الکل نروید و تا جای ممکن در سایه قرار بگیرید. روز عمل بینی فانتزی از مواد آرایشی روی صورت خود استفاده نکرده و لاک و کاشت نیز نداشته باشید. این موارد جراحی را مختل می کنند و مشکلاتی را برای خود بیمار نیز به وجود می آورند.

اگر دارویی مصرف می نمایید و یا به چیزی حساسیت دارید حتما جراح عمل بینی فانتزی را مطلع سازید. در این مدت امکان دارد از استفاده داروهای قبلی منع شوید و یا داروهای جدیدی برای شما تجویز شود. رعایت دستورات و راهنمایی هایی های دکتر باعث می شود جراحی بینی فانتزی در تهران بدون مشکل پیش رود.

فیلم جراحی بینی توسط دکتر عبدل زاده

 

نوع بیهوشی

جراحی بینی فانتزی در تهران ، از دو روش بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی کمک گرفته می شود تا شخص مراجعه کننده هیچ گونه احساس ناراحتی و یا درد نداشته باشد. در ادامه این روش ها به صورت مفصل توضیح داده ایم.

بی حسی موضعی :

داروهای استفاده شده در این روش جلوی اعصاب بخشی از بدن گرفته می شود تا به مغز سیگنال نفرستد. در مدتی که تحت بی حسی موضعی قرار دارید هیچ دردی را احساس نخواهید کرد ، هرچند امکان دارد فشار و یا حرکات وارد شده را متوجه شوید. معمولا تنها چند دقیقه طول می کشد تا منطقه مورد نظر بی حس شود. چند ساعت بعد زمانی که تاثیر دارو از بین رود ، حس لامسه به طور کامل بر می گردد.

بیهوشی عمومی :

جراحی بینی فانتزی با بیهوشی عمومی خود از دو روش انجام می شود. از طریق سرم و یا تنفس.

  • تزریق آرام بخش با سرم : در این رویکرد ، متخصص بیهوشی دوز مناسبی از یک داروی بیهوشی قوی را به وسیله سرم به بدن فرد وارد می نماید. این روند بیمار را بیهوش و بدون حرکت می کند و در تنفس وی اختلالی ایجاد نمی کند. با اینکه متخصص بیهوشی تبحر کافی را دارد و تمام تلاش خود را می کند ، اما با اینحال باز هم گاهی اوقات مراجعه کننده به طور کامل از هوش نمی رود و ممکن است به طور ناگهانی حرکت کند و جراحی بینی فانتزی را مختل کند. به علاوه زمانی که از داروی بیهوشی زیادی استفاده شود ، ممکن است تنفس بیمار قطع شود و چون بهرحال در رینوپلاستی خونریزی اتفاق می افتد ، احتمال دارد این خون وارد ریه ها شود. در پروسه های طولانی تر استفاده از این متد چالش بر انگیزتر است.
  • بیهوشی عمومی : بر خلاف تصور مردم ، خطر این متد از روش پیشین بسیار پایین تر می باشد. این مورد بیشتر مناسب عمل های طولانی تر می باشد و راه هوایی توسط لوله تنفس محافظت می شود. شاید ترس بسیاری از افراد به خاطر عوارض بعد از آن ، یعنی استفراغ و حالت تعوع باشد. تنها مشکل این عارضه ها ناخوشایند بودنشان نیست ، بالا آوردن می تواند فشار خون را نیز افزایش دهد و کبودی و تورم با شدت بیشتری رخ دهند. ناشتا بودن از هشت ساعت قبل از جراحی بینی فانتزی و مصرف داروی ضد تهوع ریسک بروز این عارضه را کم می کند.

نحوه انجام عمل زیبایی بینی عروسکی در تهران

این رویکرد به دو روش صورت می پذیرد. روش باز و بسته. در متد باز ؛ برشی در کلوملا زده شده و پوست بینی بالا می رود. زمانی که جراح بینی به ساختار کلی دست پیدا کرد اقدام به ایجاد تغییرات و زیباسازی آن می کند. در انتهای عمل بینی فانتزی تنها اسکار کوچکی میان دو سوراخ بینی ایجاد می گردد. در تکنیک بسته  ، شکاف ها داخل بینی و در حفره ها ایجاد می شود. با اینکه جای زخم ها در این روش قابل دیدن نیست ، اما باید توجه داشت که میدان دید و دسترسی دکتر مجید عبدل زاده ، بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی تهران نیز کمتر است. تمرکز در عمل بینی فانتزی بیشتر روی نوک و استخوان روی بینی است تا با در نظر گرفتن سلیقه بیمار بهترین نتیجه به ارمغان آورده شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در مورد جراحی بینی فانتزی در تهران در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که ذکر شد در این روند بینی قوس پیدا می کند و اندازه آن به شکل قابل توجهی کوچک می شود ، بنابراین پیش از هرکاری باید مطمئن شوید که عمل بینی فانتزی مناسب شما می باشد. زمانی که از این موضوع اطمینان حاصل کردید ، می توانید از یک بینی زیبا و خوش فرم لذت ببرید و اعتماد به نفس خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

دکتر مجید عبدل زاده

فوق تخصصی جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه پاریس 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها