جراحی بینی گوشتی با بهترین نتیجه ✔ | دکتر عبدل زاده

عمل بینی گوشتی مانند جراحی بینی در سایر بینی ها با هدف فرم دهی بهتر و زیباتر به ساختار بینی انجام می گردد. ضخیم بودن پوست یکی از اصلی ترین ویژگی های بینی های گوشتی است که همین امر می تواند دشواری هایی را برای دکتر عمل بینی گوشتی به همراه داشته باشد و جراحی بینی گوشتی را با چالش روبرو نماید ؛ زیرا تغییراتی که بر روی استخوان و غضروف اعمال می شود ، زیر پوست ضخیم پنهان خواهد ماند. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله از دکتر مجید عبدل زاده بهترین جراح بینی گوشتی تهران با ما همراه شوید.

 

جراحی بینی گوشتی + دکتر عبدل زاده

 

نکته دیگر اینکه در ایجاد اصلاحات و تغییرات بینی های گوشتی باید به این نکته توجه نمود که فاصله ای میان ساختار و پوست بینی ایجاد نشود چرا که این فاصله می تواند منجر به گوشت اضافه گردد و نتیجه عمل را زیر سوال ببرد.

چه کسانی برای انجام جراحی بینی گوشتی در تهران مناسبند؟

به لحاظ سنی دختران باید بعد از اتمام 16 سالگی و پسران پس از 18 سالگی اقدام به عمل بینی گوشتی نمایند. توجه داشته باشید که برای افراد با سلامت روحی و جسمی کامل ، ممنوعیت عمل زیبایی بینی گوشتی وجود نخواهد داشت.

کسانی که دارای مشکلات قلبی و عروقی ، دیابت ، فشار خون ، بیماری های خودایمنی و هر نوع بیماری زمینه ای هستند ، لازم است از پزشک معالج خود جهت انجام یا عدم انجام رینوپلاستی گوشتی کسب تکلیف نمایید بنابراین دستور پزشک برای این گونه از افراد ضروری ست. همچنین افرادی که دچار بیماری های روحی ، اختلالات بدریخت انگاری و این قبیل مشکلات روانی هستند یا داروهای ضد افسردگی مصرف می نماید ، با بهترین دکتر عمل زیبایی بینی گوشتی تهران این مساله را در جریان بگذارند و طبق توصیه وی عمل کنند.

نکته : لازم است افراد جهت جراحی بینی گوشتی تصورات درست و واقع بینانه ای داشته باشند و از داشتن توقعات نا به جا خودداری نمایند.

 

 

مشخصات بینی گوشتی

مشخصاتی که در خصوص بینی های گوشتی در زیر آورده شده می تواند در افراد مختلف با درجات کم یا زیاد دیده شود :

  • پوست بینی با ضخامت بالا
  • چرب بودن پوست به علت غدد چربی زیاد در لایه های زیرین
  • زیاد بودن منافذ باز بر روی پوست
  • بافت غضروفی ضعیف در نوک بینی
  • ساختار استخوانی ضعیف
  • ضخامت پره های بینی
  • بزرگ بودن نوک بینی

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی

تکنیک هایی که جهت جراحی زیبایی بینی با ویژگی های استخوانی و گوشتی به منظور فرم دهی و رفع عیوب و نواقص بینی به کار گرفته می شوند با هم متفاوت هستند. تقویت نمودن غضروف در بینی گوشتی با هدف ایجاد فشار بیشتر به پوست بینی انجام می شود و در نهایت بینی فرم بهتری خواهد گرفت. کوچک نمودن پره ها و سوراخ های بینی به کاهش پهنای بینی خواهد انجامید. در حالت کلی برای بهبود بخشیدن به فرم و ساختمان بینی های گوشتی ، نیاز است تا بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی تهران به تقویت اسکلت آن بپردازد. تقویت اسکلت بینی که شامل استخوان و غضروف است موجب می شود لایه پوست روی یک اسکلت کاملا قوی قرار بگیرد و از تغییر شکل آن به مرور زمان جلوگیری شود.

داشتن انتظارات منطقی از نتیجه جراحی بینی گوشتی در افرادی که بینی های گوشتی دارند ، نکته ایست که فرد باید به آن دقت نماید و لازم است با هدف بهبود نسبی با توجه به سایر اجزای صورت خود اقدام به عمل بینی گوشتی نمایند. فرد باید در نظر داشته باشد که اسکلت و اجزای صورت آن نیز درشت هستند بنابراین تغییرات پس از عمل برایشان با بهبودی نسبی متناسب با اجزای صورت خواهد بود.

همه فرم ها و مدل های بینی نمی توانند برای تمامی بینی ها قابل اجرا باشند و بر اساس اجزای صورت و ساختمان بینی و عوامل دیگر می توان به فرم دهی و اصلاح ایرادات بینی پرداخت ، بنابراین لازم است در نظر داشته باشید پافشاری برای داشتن فرم بینی خاص می تواند منجر به بروز مشکلاتی گردد که نتیجه عمل زیبایی بینی گوشتی را تحت تاثیر قرار دهد.

گاهی برخی افراد با داشتن غضروف بزرگ نیز در دسته بندی بینی های گوشتی قرار می گیرند و بهترین جراح بینی گوشتی تهران با برداشتن بافت اضافه غضروف می تواند فرم دلخواه را در بینی فرد ایجاد نماید و نیجه عمل برای پزشک و بیمار رضایت بخش خواهد شد.

در افرادی که پوست بینی ضخیمی دارد ، جراحی بینی گوشتی با چالش هایی رو به رو خواهد شد زیرا غضروف ها کوچک هستند و نمی توان با برداشتن غضروف ، بینی را کوچکتر نمود. با این وجود پزشک با به کار گیری تکنیک و روش های جدید ،  نوک بینی را کمی جمع تر می نماید و همین امر می تواند به کوچک شدن ظاهر بینی بیانجامد. با این تفاسیر لازم است فرد به این نکته توجه داشته باشد که بینی های گوشتی را نمی توان به صورت فانتزی و عروسکی فرم داد. البته امروزه با وجود شیوه های جدید جراحی زیبایی بینی گوشتی ، درصد زیادی از افراد از عمل خود رضایت کافی را دارند زیرا پزشک می تواند با تقویت غضروف ها ، عمل را مانند بینی های استخوانی موفقیت آمیز نماید. انتخاب پزشک در جراحی بینی گوشتی نکته هایی ست که باید به آن توجه ویژه ای نمود چرا که در این نوع از عمل زیبایی بینی گوشتی ، ضمن اعمال تغییرات و اصلاحات ، توجه به تناسب بینی با صورت نیز بسیار مهم است.

کاهش دادن چربی در عمل امکان پذیر است؟

برخی از جراحان از تکنیک خارج نمودن غدد چربی که در نوک بینی تجمع بیشتری دارند ، به زیباتر شدن بینی کمک می کنند. در این تکنیک ، دکتر خوب بینی گوشتی در تهران با تزریق کردن کورتون در لایه های پوست از افتاده شدن نوک بینی جلوگیری خواهد کرد زیرا با برداشته شدن چربی ، پوست نازک شده و احتمال افتادگی نوک بینی بالا می رود. انجام دادن این شیوه به مهارت و تجربه دکتر جراحی بینی گوشتی بستگی خواهد داشت و در همه افراد که دارای بینی های گوشتی هستند ، قابل انجام نخواهد بود.

نمونه کار جراحی بینی گوشتی توسط دکتر مجید عبدل زاده

 

تقویت کردن غضروف

اغلب بینی های گوشتی دارای غضروف های ضعیفی هستند و تقویت نمودن آن با پیوند غضروف های خود فرد و یا در صورتی که فرد غضروف کمی داشته باشد از غضروف های مصنوعی استفاده خواهد شد. علت این امر جلوگیری از افتادگی بینی ست و با استفاده از پیوند نمودن غضروف می توان فرم زیباتری به بینی بخشید. ایجاد اسکلتی مقاوم در جراحی بینی گوشتی بسیار حائز اهمیت است بنابراین با اضافه نمودن غضروف در این ناحیه می توان به استحکام بیشتر ساختار بینی کمک شایانی نمود.

برای بیماری که غضروف کافی در تیغه بینی خود نداشته باشد ، با استفاده از گرافت غضروف از گوش یا دنده او به تقویت تیغه بینی و مستحکم نمودن ساختمان آن کمک می شود. اضافه نمودن گرافت غضروف می تواند به استحکام بیشتر بینی بیانجامد اما توجه به این نکته ضروری ست که انجام این کار نیاز به تبحر و دقت بالایی خواهد داشت.

جراحی بینی گوشتی بدون برگشت

با استفاده از تکنیک های جدید می توان ضعف های آناتومی بینی های گوشتی را جبران نمود. هدف اصلی در بینی های گوشتی ، کوچک کردن نوک بینی با توجه به تناسبات اجزای صورت است و به غضروف های نوک بینی آسیبی وارد نمی شود و در مواردی که غضروف در این محدوده ، ضعیف باشد با کمک پیوند گرافت های غضروفی می توان به تقویت آن پرداخت تا فرم بینی بهتر و زیباتر گردد.

کاندیدای مناسب برای انجام عمل بینی گوشتی

ویژگی‌های کلیدی برای کاندیداهای مناسب عمل بينی گوشتی شامل:
1. پوست ضخیم: افرادی که پوست بینی‌شان ضخیم است، معمولاً بینی‌هایی دارند که به عنوان “گوشتی” توصیف می‌شوند. پوست ضخیم می‌تواند چالش‌هایی را در جراحی ایجاد کند، اما با استراتژی‌های مناسب، می‌توان نتایج خوبی به دست آورد.
2. غضروف نسبتا ضعیف: بینی‌های گوشتی ممکن است دارای غضروف‌های نسبتا ضعیفی باشند، به ویژه در نوک بینی. جراحان ممکن است نیاز به تقویت ساختار غضروفی بینی داشته باشند تا شکل مطلوبی ایجاد کنند.
3. انتظارات واقع‌بینانه: کاندیداهای مناسب برای جراحی بینی باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند. به دلیل محدودیت‌های مرتبط با پوست ضخیم و سایر ویژگی‌های بینی گوشتی، ممکن است دستیابی به نتایج خاصی که در بینی‌هایی با پوست نازک‌تر ممکن است، دشوارتر باشد.
4. سلامت عمومی خوب: همانند هر عمل جراحی دیگر، کاندیداها باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و مشکلات پزشکی که ممکن است ریسک جراحی را افزایش دهند، نداشته باشند.
5. درکی روشن از روند جراحی و بهبودی: کاندیداهای مناسب باید درک کاملی از روند جراحی و دوره نقاهت داشته باشند، از جمله زمان مورد نیاز برای بهبودی و محدودیت‌های پس از جراحی.
6. مصرف نکردن دخانیات: افرادی که سیگار یا مواد مخدر دیگر مصرف نمی‌کنند، کاندیداهای بهتری هستند زیرا مصرف دخانیات می‌تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر عوارض را افزایش دهد.

ورم بعد از جراحی بینی گوشتی بیشتر است یا جراحی بینی استخوانی؟

ورم پس از عمل کردن بینی گوشتی معمولاً بیشتر و طولانی‌ مدت‌تر از جراحی بینی استخوانی است. این تفاوت به دلیل ضخامت پوست و میزان بافت نرم در بینی‌های گوشتی است که می‌تواند مانع از تسریع فرآیند کاهش تورم شود. در بینی‌های استخوانی با پوست نازک‌تر، تورم ممکن است سریع‌تر فروکش کند زیرا پوست بهتر می‌تواند به تغییرات ساختاری جدید پس از جراحی وفق یابد. به همین دلیل، بیمارانی که جراحی بینی گوشتی انجام می‌دهند، باید انتظار داشته باشند که فرآیند بهبودی طولانی‌تری داشته باشند و برای دیدن نتایج نهایی صبور باشند.

آیا نتیجه عمل بينی گوشتی رضایت‌بخش است؟

نتیجه جراحی بینی گوشتی می‌ تواند بسیار رضایت‌ بخش باشد، به شرطی که انتظارات واقع‌ بینانه‌ ای وجود داشته باشد و جراح متخصص با تجربه‌ ای انتخاب شود. دکتر مجید عبدل زاده با استفاده از تکنیک‌ های خاص مورد نیاز برای بینی‌ هایی با پوست ضخیم، می‌تواند به کاهش تورم و ایجاد شکل زیبا و طبیعی بینی شما کمک کند.

اقدامات لازم جهت به حداقل رساندن تورم بعد از جراحی بینی گوشتی :

بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم ، ورم و التهاب بیشتری را در قیاس با بینی های استخوانی تجربه خواهند کرد و برای رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب نیازمند گذراندن دوره نقاهت طولانی تری هستند. جهت از بین بردن تورم ، بهترین جراح بینی گوشتی تهران توصیه می کند به مدت شش ماه یا بیشتر نیاز است از چسب روی بینی استفاده شود تا کاملا پوست بر روی ساختمان بینی بچسبد و از ایجاد فاصله میان این دو و ایجاد گوشت اضافه جلوگیری شود. علاوه بر این نیاز است مراقبت های دیگری انجام شود تا روند کاهش ورم در ناحیه بینی با سرعت بیشتری طی شود. در زیر به چند مورد از این مراقبت ها اشاره شده است :

  1. پرهیز از مصرف نمک و مواد غذایی حاوی سدیم به کاهش تورم حاصله از جراحی بینی گوشتی کمک بسیاری می کند.
  2. استفاده از کمپرس یخ و گذاشتن آن بر روی زیر چشم و گونه ها
  3. مصرف مایعات فراوان از جمله آب ، آب میوه های طبیعی مثل آب آناناس
  4. اجتناب از مصرف الکل و استعمال دخانیات زیرا می توانند موجب تورم بیشتر شوند.

هزینه های عمل بینی گوشتی در تهران چقدر است؟

از متداول ترین سوالاتی که در زمینه عمل بینی گوشتی پرسیده می شود ، هزینه آن است. جهت اعلام هزینه نیاز است نکاتی مد نظر گرفته شود زیرا انجام عمل هر نوع از بینی ، با سایر بینی ها متفاوت است. جراحی بینی گوشتی یکی از انواع پیچیده این گونه عمل ها ست و نیازمند برداشت بافت های اضافی و پیوند غضروف خواهد بود بنابراین جراحی زمان بر می باشد.

به طور کلی عمل های زیبایی تحت پوشش خدمات بیمه ای نیستند و فقط در صورتی که مشکلات تنفسی به علت پولیپ ، انحراف بینی یا عفونت های مکرر سینوسی ایجاد شده باشد بخشی از هزینه درمان را بیمه تقبل خواهد نمود. تعیین هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران به عوامل زیر بستگی خواهد داشت :

  • فرم و اندازه بینی و میزان تغییرات لازم
  • شهر مرکز جراحی
  • هزینه های کلینیک و بیمارستان
  • دستمزد متخصص
  • هزینه های شامل سی تی اسکن ، عکس برداری ، آزمایش خون و سایر

فیلم جراحی بینی گوشتی و کج با دکتر عبدل زاده

 

 

سایر مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

  • به مدت ده روز تا دو هفته بعد از جراحی بینی گوشتی از زیاد صحبت کردن و خندیدن خودداری شود.
  • با دهان باز عطسه کنید.
  • در ساعات اولیه نباید غذایی خورده شود اما فرد می تواند به تدریج مقداری آب بنوشد و سپس غذاهایی نظیر سوپ رقیق یا عصاره گوشت میل کند.
  • در دو هفته اول با استفاده از سرم های شستشو و محلول نمکی ، از ایجاد مخاط و گرفتگی بینی جلوگیری کنید.
  • تا حدود دو ماه از عینک استفاده نکنید و به جای از لنز طبی بگذارید. عینک زدن به علت وزن داشتن ، باعث فشار بر روی بینی خواهد شد.

مراقبت های قبل از جراحی بینی گوشتی :

جهت آمادگی برای انجام عمل بینی گوشتی ، لازم است مواردی را رعایت نمایید تا در روز جراحی و در حین بیهوشی خللی در روند عمل به وجود نیاید و نتیجه عمل دلخواه و عاری از هرگونه مشکلی باشد:

  • شب قبل از جراحی زیبایی بینی گوشتی حتما دوش بگیرید
  • مصرف داروهایی نظیر راکوتان ، آسپرین و سایر باید به اطلاع پزشک برسد. استفاده از این داروها می تواند در روند عمل و ریکاوری تاثیر سو بگذارد.
  • در شب قبل از عمل ، غذای سنگین میل نکنید و حدود هشت ساعت قبل از جراحی بینی گوشتی لازم است ناشتا باشید.
  • در صورتی که سابقه کم خونی ، دیابت ، مشکلات انعقادی خون و غیره دارید با یک دکتر عمل بینی گوشتی خوب در تهران مطرح نمایید.

انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

در صورتی که بینی شما نیز گوشتی است ، باید توجه داشته باشید که به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در این دسته از بینی ها به دقت و مهارت بسیار بالایی نیاز است. همانطور که گفته شد غضروف در این مدل از بینی ضعیف می باشد و با لمس کردن آن ، به راحتی جا به جا می شود. همین موضوع باعث پیچیده تر شدن عمل زیبایی بینی گوشتی می شود. به این علت ، ضروری است تا زیباجویان به سراغ یک دکتر عمل بینی گوشتی خوب در تهران بروند تا در نهایت از نتیجه ای فوق العاده لذت ببرند.

پزشک باید در حین جراحی بینی گوشتی ، غضروف های بیمار را با بهره گرفتن از تکنیک های مختلف تقویت نماید تا از بینی جدید حمایت نماید. از جمله این روش ها ، می توان به بهره گرفتن از گرافت غضروف اشاره کرد و جراح بینی گوشتی باید تبحر لازم را در این جهت داشته باشد.

مورد دیگری که در این مدل دماغ حائز اهمیت می باشد ، پره های باز آن است. پزشک باید این پره ها را به اندازه متناسب جمع کند تا در نهایت هم ظاهری زیبا به خود بگیرند و در عین حال ، راه تنفسی بسته نشود.

ضخیم بودن پوست چه تاثیری در نتیجه جراحی بینی گوشتی دارد؟

نوع و میزان ضخامت پوست مراجعه کننده از عواملی است که ممکن است محدودیت هایی را در این فرآیند ایجاد نماید. در صورتی که پوست نازک باشد ، تغییرات انجام شده روی ساختار بینی به وضوح بیشتری نمایان خواهد شد ، به همین خاطر ممکن است عدم تقارن این عضو در معرض دید باشد. در مقابل در بینی های گوشتی پوست ضخامت بالایی دارد ، به همین دلیل اگر ناهنجاری خاصی در شکل دماغ ایجاد شود قابل مشاهده نخواهد بود ، اما در عین حال یک لایه ضخیم روی استخوان ها و غضروف ها را می گیرد و نمی توان تغییرات لازم را در جراحی بینی گوشتی به آسانی ایجاد کرد.

دکتر مجید عبدل زاده

فوق تخصصی جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه پاریس 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها