لیفت سانترال لب و مزایای آن + دکتر عبدل زاده

با روند بالا رفتن سن ، فاصله میان لب ها و بینی افزایش خواهد یافت و همین امر می تواند موجب شکلی نازیبا و عدم تناسب در اجزای چهره فرد گردد. لیفت سانترال لب با برقراری تناسب فاصله بین دهان و بینی و رفع نازک بودن لب بالایی به بهبود چهره کمک می کند و باعث جوان تر شدن وی خواهد شد. در جراحی لیفت لب ، به دلیل برطرف نمودن نازک بودن لب ها ، فرم لبخند فرد نیز جذاب تر خواهد شد چرا که دندان های فرد در حین لبخند زدن نمایان خواهند شد. در این مقاله از دکتر عبدل زاده بهترین دکتر لیفت لب تهران بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

لیفت سانترال لب + دکتر عبدل زاده

 

فرایند بالا بردن لب و بهبود وضعیت ظاهری آن یکی از انواع جراحی لیفت به شمار می آید که بر روی صورت و با هدف به حداقل رساندن فاصله لب بالایی از بینی فرد انجام می شود. این نوع از جراحی زیبایی سرپایی بوده و نیاز به بستری بیمارستانی نخواهد داشت. علاوه بر کاهش فاصله میان لب و بینی ، در بعضی افراد که دارای لب های نازک هستند ، می توان با وسعت بخشیدن به بخش قرمز رنگ از طریق تکنیک ها و روش های مخصوص ، به برجسته سازی لب نیز پرداخت.

لیفت لب برای چه کسانی مناسب می باشد؟

این نوع از جراحی زیبایی با هدف جوان سازی لب بالایی فرد انجام می گردد چرا که با گذشت زمان احتمال تغییرات در لب ها نیز علاوه بر پوست ، گونه ها ، زیر چشم فرد وجود دارد. تغییر شکل در لب ، با باریک شدن نمود پیدا می کند بنابراین می توان از این روش جوانسازی برای بهبود وضعیت و زیبایی بخشیدن به لب نیز بهره برد.

در چه مواردی می توان از لیفت سانترال لب استفاده نمود؟

برطرف نمودن فاصله زیاد بینی و لب و همچنین ایجاد برجستگی لب بالا از اهداف اصلی لیفت سانترال هستند. رسیدن به این دو هدف می تواند به موارد نیز بیانجامد :

  • جوانسازی لب
  • نمایان شدن دندان ها در حین خندیدن
  • رفع چین افقی میان لب و بینی
  • رفع اسکارهای زیر بینی
  • جذابیت بخشیدن به لب ها
  • رفع چروک ها و افتادگی گوشه های لب ها
  • به حداقل رساندن نیاز به تزریق انواع فیلرها از جمله ژل و چربی

مزایای لیفت سانترال لب

جای برش و بخیه بر روی صورت ما بین بینی و لب محدود است ، نیازی به بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان نیست و ایرادات ظاهری با شدت کم یا زیاد از بین می رود.

هدف : ایجاد برجستگی در لب ها

افراد با عدم تناسب در قسمت فک گزینه مناسبی برای انجام جراحی لب می باشند. در این افراد که فک بالای آن ها عقب تر از فک پایین قرار گرفته است ، با برجسته نمودن لب بالا ، می توان این نقص را جبران و به بهبود ظاهر فرد کمک نمود.

در اغلب افرادی که به طور طبیعی لب هایی برجسته دارند ، لیفت سانترال نمی تواند کمک کننده باشد چرا که برجستگی لب در این نوع جراحی زیبایی افزایش خواهد یافت و موجب عدم تناسبات طبیعی در صورت فرد می شود و زیبایی آن ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هدف : زاویه دار کردن لب ها و بینی

کسانی که زوایه بینی و لب های آن ها تناسب لازم را ندارد ، کاندید دیگری برای لیفت لب هستند. لیفت لب ، علاوه بر برجسته نمودن لب ها با از بین بردن فاصله میان لب و دهان می تواند زاویه بین لب و بینی را نیز اصلاح نماید. این عمل زیبایی ، به میزان اندکی بر بینی فرد هم تاثیر گذار است و نوک بینی را می تواند کمی بالاتر ببرد. افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند لازم است حدود یک سال برای عمل لیفت لب دست نگه دارند تا نتیجه مطلوب تری در انتظارشان باشد.

اقدامات پیش از جراحی لیفت سانترال لب

  1. در حدود یک هفته قبل از عمل ، از استعمال سیگار خودداری نمایید.
  2. نوشیدن مشروبات الکلی نیز از دو تا سه روز از پیش از جراحی ممنوع است.
  3. در صورت مصرف آسپرین ، به پزشک خود اطلاع دهید و چنانچه ضرورت ندارد ، نیاز است مصرف این دارو را قطع نمایید.
  4. در حدود 8 ساعت پیش از انجام جراحی ، از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید.
  5. در روز عمل هیچ گونه آرایشی بر روی صورت نداشته باشید
  6. در صورت ابتلا به هرگونه داروی حساسیت زا و آلرژیک پزشکتان را مطلع کنید.

مراحل انجام سانترال لب

این نوع جراحی که توسط بهترین دکتر لیفت لب تهران به منظور کوتاه نمودن فاصله میان لب و بینی انجام می گردد ، با برش ظریفی در ناحیه زیر بینی آغاز می شود و پوست اضافه این ناحیه برداشته و حذف می گردد و سپس بخیه ها زده می شوند. با انجام این کار ، ارتفاع پشت لب ها کاهش می یابد. جراحی لیفت سانترال لب در حدود 30 تا 45 دقیقه زمان خواهد برد و در تمام طول جراحی هیچ عصب و یا ماهیچه ای برداشته نمی شود.

انواع شیوه های انجام لیفت لب

این نوع از لیفت که در مطب و با بی حسی موضعی در قسمت های لب و محدوده بینی انجام می گردد ، با دو نوع خاصی از جراحی انجام می پذیرد. در زیر این دو روش شرح داده شده است:

لیفت سانترال لب

با توجه به فرم لب متقاضی در قاعده بینی الگویی طراحی می گردد و پس از اندازه گیری و طراحی ، تمام آن محدوده بی حس می گردد. با برشی کوتاه در زیر بینی ، مقداری از پوست که پیش از عمل جهت برداشت آن برنامه ریزی شده بود ، برداشته و سپس بخیه می شود. این نوع از جراحی در اشخاصی انجام خواهد شد که فاصله میان لب و بینی شان بیشتر از حد معمول بوده و دندان های آن ها در حین خندیدن اصلا مشخص نمی شود. با برداشته شدن پوست اضافی و کشیده شدن لب به سمت بالا ، فاصله زیاد ما بین بینی و لب از بین خواهد رفت و در هنگام لبخند زدن و خندیدن نیز دندان ها به خوبی نمایان می شوند و جذابیت فرد بیشتر خواهد شد.

لیفت لب گال یا وینگ

در نوع دوم جراحی لیفت سانترال لب ، متقاضی دارای فاصله ای نرمال و طبیعی ما بین بینی و لب است اما لب بالایی وی ، نازک تر از حد معمول می باشد. در لیفت لب گال، جهت برجسته نمودن لب ، فقط پوست اضافی برداشته می شود و طول عمودی آن کاهش می یابد. نحوه عمل به این گونه پیش می رود که در امتداد مرز لب ، دقیقا در قسمت قرمز رنگ لب ، برشی ایجاد می شود و به طور خیلی محدودی از پوست آن جدا می شود. به همین دلیل لب بالایی در حالت عمودی ، به سمت بالاتر می رود و فاصله از بین می رود و در نتیجه لب برجسته تر به نظر خواهد رسید. افراد با داشتن لب بالایی نازک و مرتفع بودن زیاد فاصله میان بینی و لب ، کاندید مناسبی جهت انجام هر دو نوع از روش ها به صورت همزمان هستند و نتیجه نهایی لیفت سانترال لب برای این گروه بسیار رضایت بخش خواهد بود.

لیفت گوشه لب ها

به مرور زمان و افزایش سن ، گوشه های لب افتاده می شوند و به دلیل شل شدگی پوست نیز خط عمیقی در دو طرف لب ها به وجود می آید. در سانترال لب ، با ایجاد برشی مثلثی شکل از پوست گوشه لب ، لب ها را به سمت بالا می برند و در نهایت سبب از بین رفتن این افتادگی و شل شدگی گوشه لب خواهد شد. این روش نیز بدون بی هوشی و سرپایی در مطب جراح انجام می شود.

فیلم لیفت سانترال لب در تهران با دکتر عبدل زاده

 
 

 

محل بخیه

محل برش ها در لیفت سانترال لب در زیر بینی است و به اصطلاح به این نوع از بخیه ، بخیه شاخ گاوی گفته می شود. بخیه های پس از گذشت زمان به مرور رفع و محو خواهند شد.

اقدامات پس از عمل

  • از خم کردن سر خود تا حدود 5 روز پس از لیفت سانترال لب ها اجتناب نمایید.
  • چنانچه جراح برای شما آنتی بیوتیک تجویز نموده است لازم است در فواصل منظم استفاده نمایید تا از بروز عفونت احتمالی در ناحیه شکاف و بخیه ها جلوگیری شود.
  • از سیگار کشیدن پس از انجام لیفت لب به مدت چند هفته پرهیز شود.
  • جای برش ها تمیز نگه دارید و با استفاده از پماد های آنتی بیوتیک که توسط جراح پلاستیک برای شما تجویز شده اند ، برش و جای زخم ها را پوشش دهید.
  • در هنگام خواب ، با اضافه نمودن بالش بر زیر سر خود ، سرتان را به میزان بیشتری بالاتر از بدنتان قرار دهید.
  • در روزهایی نخست ، غذاهایی نرم مانند سوپ ، پودینگ ها و غیره مصرف نمایید.
  • در هفته اول لازم است دهان خود را بیش از باز نکنید.
  • برای ورزش کردن پس از گذشت 6 تا 7 روز ممنوعیتی وجود نخواهد داشت اما برای شروع فعالیت های سنگین لازم است تا یک ماه کامل صبر نمایید.
  • لازم است بدانید جای اسکار به وجود آمده پس از عمل ، نیاز به گذشت چند ماه خواهد داشت تا به مرور محو شود و از بین برود.
  • لب ها را مرطوب نگه دارید.

جراحی بینی همزمان با این عمل

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی که همزمان با عمل زیبایی بینی انجام می شود ، لیفت لب بالا است. افراد بسیار زیادی در خصوص این پروسه و نحوه انجام آن و مزایا و معایب آن سوال می پرسند ، از همین رو ما لازم دانستیم در این بخش از مقاله به توضیح این موضوع بپردازیم ، امیدواریم این اطلاعات کمک بسیاری به شما عزیزان کرده و باعث شود پاسخ بسیاری از سوالات خود را به دست اورید.

به صورت کلی خوب است که بدانید اگر تصمیم به انجام همزمان لیفت سانترال لب و رینوپلاستی دارید ، لازم است تا با دقت بسیار زیادی انجام شود تا زخم و اسکار جدی در ناحیه کلوملا (ناحیه میان دو سوراخ بینی) ایجاد نشود. در صورتی که این دو فرایند به صورت همزمان به دست یک جراح بینی متبحر و مجرب انجام پذیرد ، با مزیت های بسیار زیادی از قبیل ، تجربه یک دوره نقاهت کوتاه ، کاهش هزینه های درمان ، عدم تجربه دوباره بیهوشی ، کاهش میزان خونریزی در زمان جراحی و غیره همراه خواهد بود. در غیر این صورت می تواند با مشکلاتی مانند بالا رفتن بیش از اندازه لب ، نمایش دندان ها به شکل غیر طبیعی ، باقی ماندن جای زخم و غیره همراه باشد.

طی انجام جراحی بینی ، خیلی راحت می توان بافت اضافی لب را برداشت و بخیه های مورد نیاز را ایجاد کرد. بخیه ها در ناحیه ای ایجاد می شوند کاملا مخفی هستند و هیچ کس متوجه آن نمی شود.

نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید طولانی بودن دوره نقاهت است. از آنجایی که جراحی لیفت سانترال لب در تهران همزمان با عمل بینی دو جراحی مجزا به شما می رود ، در طول دوره نقاهت به مراقبت های بیشتری نیاز خواهد داشت.

نتیجه نهایی این پروسه چگونه خواهد بود؟

تورم لب در حدود سه تا پنج روز پس از انجام جراحی سانترال لب به دلیل وجود برش و بخیه ها طبیعی ست و پس از گذشت 2 تا 3 هفته از بین خواهد رفت. پس از گذشت زمان و رفع تورم در ناحیه است که می توان نتیجه نهایی را مشاهده نمود.

هزینه لیفت لب در تهران سال 1402

عوامل موثر بر هزینه ها شامل : دستمزد جراح پلاستیک و زیبایی ، منطقه جغرافیایی ، نوع و میزان مشکل در افتادگی و شل شدگی گوشه لب هاست. بنابراین هزینه برای هر فرد متفاوت است و در جلسه معاینه و مشاوره به طور دقیق توسط بهترین دکتر لیفت لب تهران اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است جراحی لیفت سانترال لب در تهران ، جزو جراحی زیبایی به حساب می آید و بیمه ها هزینه آن را پرداخت نخواهند نمود.

عوارض جانبی

جراحی سانترال لب در تهران یکی از کم عارضه ترین روش هایی ست که جهت برجسته و حجیم نمودن لب ها و در نهایت زیبایی بخشیدن به فرم آن ها مورد استقبال قرار گرفته است. عوارض ناخواسته تورم و کبودی ست که با گذشت چند روز از بین خواهند رفت.

متورم شدن ناحیه عمل شده و درد در قسمت برش ها ، کاملا طبیعی ست و بسته به نوع پوست می تواند متفاوت باشد. این عارضه با مصرف مسکن های ساده و ضد التهاب طی چند روز پس از انجام جراحی از بین خواهد رفت.

کبودی نیز یکی از عوارض شایع است که ممکن است برای فرد پس از لیفت سانترال لب در تهران یا هر شهر دیگری اتفاق بیفتد . این نوع عارضه ناخواسته نیز پس از گذشت و سپری شدن دوران نقاهت برطرف می شود و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

ماندگاری لیفت لب

جلوگیری از روند پیری امری کاملا غیر قابل اجتناب است و با گذشت زمان و پا به سن گذاشتن ، با تحلیل رفتن بالشتک های چربی در سطح زیرین پوست ، پوست صورت شل شده و چین و چروک های زیادی بر روی آن پدید خواهد آمد . با انجام اعمال جراحی زیبایی و لیفت ، می توان این اتفاقات ناخواسته را کاهش داد و یا به طور کل درمان نمود. با این توضیحات ، نتیجه لیفت سانترال لب ها ماندگار و دائمی هستند اما با روند پیری تغییراتی اندک در نتیجه ممکن است پدید آید.

انواع سانترال لب

سانترال لب، یک روش جراحی است که برای افزایش طول و حجم لب بالا استفاده می‌شود. این روش معمولاً برای افرادی انجام می‌شود که لب‌های نازک یا افتاده دارند. انواع مختلفی از سانترال لب وجود دارد که بر اساس نوع برشی که برای انجام جراحی استفاده می‌شود، دسته‌بندی می‌شوند.

  • سانترال لب مستقیم: در این نوع، یک برش مستقیم در وسط لب بالا ایجاد می‌شود که معمولاً در زیر بینی قرار می‌گیرد.
  • سانترال لب ایتالیایی: این نوع شبیه به سانترال لب مستقیم است، اما برش در یک زاویه کمی ایجاد می‌شود که می‌تواند به ایجاد ظاهر طبیعی‌تر کمک کند.
  • سانترال لب ساب نازال: در این نوع، برشی در زیر بینی ایجاد می‌شود و سپس پوست و بافت اضافی برداشته می‌شود.
  • سانترال لب با نخ: این روش غیرتهاجمی است و از نخ‌های بخیه برای بالا کشیدن لب استفاده می‌شود. این روش معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به روش‌های جراحی سنتی دارد.

انتخاب نوع سانترال لب مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ترجیحات بیمار، میزان تغییر مورد نظر و تجربه جراح.

کاندید مناسب برای جراحی سانترال لب

گاهی اوقات، افراد به دنبال دستیابی به لبخندی هالیوودی هستند، به معنای این که می‌خواهند دندان‌های پیشین خود را بیشتر نمایان کنند که این لبخند به شدت جذابیت دارد. برای این افراد، جراحی سانترال لب به عنوان یک روش زیبایی مورد توجه قرار می‌گیرد که اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد. گاهی از این جراحی به عنوان یک عمل ترمیمی و رفع مشکلات در اجزای صورت استفاده می‌شود. از آنجایی که در این جراحی، لب بالا به سمت بالا کشیده می‌شود، می‌تواند در رفع مشکلات زیر به این افراد کمک کند:

  • اگر اندازه بین لب و بینی شما مناسب نیست.
  • اگر لب بالایی شما شکل مناسبی ندارد.
  • اگر لب بالایی شما دارای چین و چروک‌هایی است که تناسب چهره‌تان را به هم می‌زند.
  • اگر به زیبایی چهره‌تان اهمیت می‌دهید و می‌خواهید لبخندتان شکل زیباتری داشته باشد.
  • اگر بعد از جراحی بینی، لب بالایی شما افتاده است.
  • اگر سن شما بالا رفته و لب‌هایتان دارای چین و چروکی شده که زیبایی لب‌هایتان را تحت تأثیر قرار داده است.

می‌توانید از سانترال لب به عنوان یک درمان ترمیمی و زیبایی برای بهبود شرایط خودتان استفاده کنید. با این حال، افرادی که فاصله بین لب و پایه بینی‌شان بسیار کم است، مناسب برای این جراحی نیستند. همچنین، برخی از بیماری‌ها مانند دیابت که بر روی فرایند لخته شدن خون تأثیر می‌گذارند، نتایج سانترال لب را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند و این افراد نباید از سانترال لب برای رفع عیوب صورت استفاده کنند.

دکتر مجید عبدل زاده

فوق تخصصی جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه پاریس 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها